Naši dobrodružnou výpravu za krásami Tasmánie jsme započali přistáním na letišti v Hobartu, druhém nejstarším městě Austrálie, které kdysi bývalo trestaneckou kolonií. Hobart je opravdu malebné město, ovšem my jsme se zde dlouho nezdrželi, jelikož cílem naší cesty byl nejstarší tasmánský národní park Mt. Field, který leží 64 km severozápadně od Hobartu.

20181019_192359

Národní park Mt. Field nabízí svým návštěvníkům možnost procházky neporušenou přírodou tropického pralesa a turistická trasa vede mimo jiné skrze údolí obřích blahovičníků královských, u nás všeobecně známých pod jménem eukalyptus. Tento druh eukalyptu je nejvyšším listnatým stromem na světě a jeho majestátní koruny nás částečně chránily před deštěm, jenž nás zde zastihl. Na první zdání škodolibé počasí nám však brzy vykouzlilo úsměv na tváři, jelikož zmiňovaný déšť rozdováděl četné vodopády, které jsme po cestě míjely, a tak nám rozmary počasí nakonec vůbec nevadily.

20181017_132140

Odpoledne jsme zamířili k jezeru Dobson, v jehož okolí rostou endemické palmy pandani. Cesta k jezeru vede skrze kapradinový les, který se s narůstající nadmořskou výškou mění v typickou vysokohorskou faunu, kterou doplňovaly tu a tam kvetoucí pestrobarevné květiny. Navečer jsme se vrátili zpět do Hobartu, odkud jsme na druhý den hodlali podniknout výlet na nedaleký ostrov Bruny.

Na ostrov Bruny jsme se dostali z Hobartu na palubě ranního trajektu.  Po přistání jsme si zašli na snídani do místní prodejny sýrů Bruny Island Cheese Company, kde jsme měli možnost ochutnat spoustu pochutin z lokální produkce. Na stole kromě sýrů však nechyběly ani ústřice z vedlejšího obchodu Oyster Shack, které jsme nakonec spláchli nefalšovaným tasmánským pivem!

20181018_095712

Po pořádné snídani jsme se vydali na zhruba tříhodinovou plavbu lodí kolem pobřeží ostrova.  Počasí nám tentokrát přálo a nám se tak naskytla opravdu královská podívaná. Divoké vlny rozrážející se o ostré útesy dodávaly panoramatickým výhledům na ostrov neuvěřitelný náboj.  Během naší plavby jsme potkali také pyšné zástupce místní fauny – tučňáky, lachtany a delfíny. Zážitek, který stál rozhodně za to!

clone tag: 7974802466344323745

Návštěvu ostrova Bruny jsme zakončili dalším kulinářským zážitkem – tentokrát jsme navštívili Bruny Island Chocolate Company, kde jsme si mohli vychutnat nejen šálek horké čokolády, ale i panoramatický výhled na ostrov. Poté již nadešel čas návratu do Hobartu a my se mohli těšit na výšlap na horu Mt. Wellington, která nás měla čekat další den.

Ráno jsme z Hobartu vyrazili na západ do malé rybářské vesničky Dunalley, kde jsme ochutnali jídlo, které je symbolem britského dědictví z dob koloniální nadvlády nad Tasmánií, fis and chips. Poté jsme navštívili místní přístaviště, které strážily sochy tučňáků a lachtanů a k večeru jsme se konečně vydali na Mt. Wellington, odkud se nám naskytl nádherný výhled při západu slunce na celou zátoku kome Hobartu.

20181019_155819

Závěrečný den našeho pobytu na Tasmánii patřil celodennímu průzkumu národního parku Freycinet, kde jsme navštívili slavnou zátoku Wineglass Bay. Jméno této zátoky je odvozeno z jejího tvaru připomínajícího sklenici vína. Od místních jsme se dozvěděli, že zdejší pláže patří k vyhledávaným mezi milovníky kajakářství a plavci. My jsme však dali přednost procházce před vodními radovánkami.

20181020_194146

Cestou z národního parku Freycinet zpět do Hobartu jsme se stihli zastavit ještě v historickém městečku Richmond, které se honosí spoustou památek z počátku 19. století, kdy zde zakládali své osady první evropští kolonisté. Mezi nejznámější památku Richmondu pak bezesporu patří místní kamenný most, který je nejstarším stále používaným mostem v celé Austrálii. My jsme se v Richmondu však nevěnovali pouze památkám. Svou návštěvou jsme poctili přírodní park Zoodoo Zoo, kde se návštěvník může přiblížit na dosah ruky k těm nejroztomilejším a nejironičtějším zvířatům, které Tasmánie, potažmo Austrálie, může světu nabídnout – koalám, klokanům či ptákům emu!

clone tag: 7910779346628401086

Jak se říká, vše hezké jednou končí, a tak i my jsme se nakonec museli s Tasmánií rozloučit a nasednout do letadla, které nás dopravilo zpátky domů.

20181022_060752

Naštěstí jsme si to nejdůležitější z Tasmánie přivezli s sebou – hromadu neobyčejných zážitků a vzpomínek, které nám vždy vykouzlí široký úsměv na tváři.

clone tag: 8725928410634503401

Navštivte Tasmánii na zájezdu Příroda Austrálie a Tasmánie od 108 990 Kč a poznejte Mt. Field NP, Bruny Island, věznici Port Arthur a další perličky ostrova.

Potřebujete poradit s dovolenou v Austrálii? Ozvěte se Petru Musílkovi na + 420 211 222 697 / australie@ckgo2.cz.

Víte, bez čeho se v Austrálii neobejdete? Bez našeho Velkého průvodce po Austrálii. Stáhnout si ho navíc můžete naprosto zdarma.